Bun venit!

Spune-mi pe ce blog esti, ca sa-ti spun cine esti!

luni, 15 noiembrie 2010

Portrete de farisei

Fariseismul, este o religie sobra, ceremoniala, cu fast. Publica.
Fariseilor le place sa fie vazuti facand milostenie, facand rugaciuni pe la colturile strazilor, le place sa fie respectati, adorati, iar mandria si falsul sunt principalele caracteristici  ale personalitatii lor.
Fariseii au mai multe fete, se pliaza perfect in orice situatie, uneori sunt foarte greu de demascat, le place sa iasa in fata, sa ia cuvant la orice sedinta de comitet, sa ridice in slavi pe cel ce are puterea in mana.
Cand este vorba de o schimbare, unii dintre farisei, fac orice sa nu se faca nimic, sunt stanci de beton, asa s-au nascut, asa mor, altii se poticnesc in orice, in tobe, in acordioane, in predici, in liderul de lauda si inchinare, toti sunt o princina de poticnire pentru el, chiar si unele pasaje din Biblie, fusta prea scurta, baticul sau banderola de pe cap, decolteul, gulerul, cravata (apropo, mi-a fost dat sa cunosc un astfel de fariseu, care, cu cativa ani in urma, predica impotriva nasilor, iar anul trecut l-am vazut nas la o nunta).
Fariseilor le place sa puna greutati pe frati, insa ei le incalca, sunt un fel de paparazii, urmaresc pe fratii si surorile care pacatuiesc, pentru ca mai apoi sa isi hraneasca constiinta, ca sunt mai sfinti.
In Matei 23, Isus ii mustra pe farisei, deoarece ei inchideau oamenilor Imparatia cerurilor, paradoxul e ca, nici ei nu intrau in ea, dar nici pe cei ce vroiau sa intre, nu ii lasau sa intre, erau un fel de graniceri.
Cand intalnesti un "foarte" sfant, pazeste-te. Cel ce face pe sfantul, de obicei nu este. Solomon zice in Eclesiastul 7:16: "Nu fi prea neprihanit...ca sa nu te pierzi singur".


Am descris cateva portrete de farisei, ei sunt mereu prezenti prin bisericile noastre, pazeste-te de ei. Iar daca randurile de mai sus, te infurie, inseamna ca esti fariseu. Schimba-te! Azi!
Eutih Hurezan.

3 comentarii:

  1. exact asta vroiam sa zic si eu, si anume ca exista si prin zilele noastre astfel de oameni carora le palce sa fie in centrul atentiei, si tot asa. Eu sincer nu m-am enervat si nici nu am zambit, pentru ca mi se pare o tema destul de serioasa:).

    Si da, toamna se numara bobocii stiam si eu:)) dar se cam duce toamna:)

    RăspundețiȘtergere
  2. P.S. Referitor la com-ul tau de la postarea un prieten adevarat, sau ceva de genul, am corectat pe acolo desi intr-un fel sau in altul raman la convingerea mea dar pe de alta parte cred in ce spune Biblia nu ince zic eu dar, lasa mai vb despre asta pe mess:D

    RăspundețiȘtergere
  3. ms Lavinia, o sa "ochesc" maine, ca trebuie sa ma trezesc dimineatza...>:D<
    Gradina Eden: am vazut blogul dumneavoastra si mi se pare in regula!
    Deci, putem incepe o colaborare!
    Fiti binecuvantati!>:D<
    Eutih

    RăspundețiȘtergere