Bun venit!

Spune-mi pe ce blog esti, ca sa-ti spun cine esti!

vineri, 5 noiembrie 2010

Cartea Legii

Zilele acestea, mi-am framantat "placutele", ca sa postez ceva aici, m-am gandit la multe, dar cel mai relevant, si clauzit fiind, am ales sa scriu, despre Cartea Legii, despre momentele in care Dumnezeu trebuie sa puna un imparat de 8 ani, peste Iuda, care sa dea porunca pentru dregerea Casei Domnului, despre Hilchia, despre Cartea Legii, plina de praf, etc.
In 2 Imparati 22, Biblia relateaza despre un caz, rar intalnit atunci, neintalnit azi, datorita faptului ca, nimeni nu-si pune un administrator cu varsta de 8 ani, nimeni nu gaseste Biblia sub dulap (deoarece noi avem intotdeauna deschisa pe masa), intotdeauna toti stiu unde se gaseste aceasta Carte a Legii, nu trebuie sa vina un Hilchia sa o gaseasca, dar totusi...
Dupa un imparat care intra in paine la 22 de ani, dupa regulile de-atunci, ajunge Iosia imparat la varsta de 8 ani, care se remarca prim viziunea sa, da porunca pentru dregerea Casei lui Dumnezeu, iar marele preot, Hilchia, gaseste o carte, pe care Safan logofatul, o citeste in auzul imparatului Iosia.
Ajunge telecomanda dupa o intamplare nefericita, sub sau dupa pat, facem orice sa o recuperam, insa nu facem la fel si cu Cartea Legii
Am ajuns sa ne hranim din alte izvoare, am ajuns sa punem mai mare pret pe telecomanda, decat pe Biblie, iar urmarile se vad: biserici tot mai goale, cineva nu o avut ce face si a compus versuri prin care ne solicita sa ridicam mainile spre cer, dar cum sa le ridicam??? Mainile tot mai pline de telecomenzi, si de poveri nenumarate, desaga e tot mai plina de gunoaie, si Biblia ajunge iar sub sau dupa pat, si Dumnezeu trebuie sa trimita iar un Hilchia sa iti gaseasca Biblia.
Imi dau seama pe zi ce trece sa am ajuns farisei, ne place mult sa vorbim, si ne oprim la atat, asadar, programez aici, OFICIAL, postarea urmatoare, daca Domnul ajuta, sub denumirea de "Potrete de farisei", inspirata din lucrurile pe care le observ, cat si din cartea "Memoriile lui Eutih" a fratelui Petru Lascau.
Acum la final, iti cer doar atat, cheama pe Hilchia sa gaseasca Cartea Legii, apoi pe Saman logofatul, sa ti-o citeasca, nu cumva sa parasesti fotoliul comoditatii si sa te ridici de pe perna mandriei.


Eutih Hurezan

5 comentarii:

  1. si din nou ai dreptate, ce pot sa spun? cred ca tu ai spus deja tot ce trebuia spus, si da cred ca postarea asta ar trebui sa ma trezeasca si pe mine pt ca in ultima vreme am renuntat la citit.

    RăspundețiȘtergere
  2. eu cred ca ar trebui sa ne trezeasca pe toti...>:D<

    RăspundețiȘtergere
  3. eu cred ca un crestin fara biblie e un crestin mort...Domnul sa ne cerceteze. frumos scris!gbu

    RăspundețiȘtergere
  4. cu sigurantza...ms mult! apreciez comentariul...:)gbu

    RăspundețiȘtergere
  5. adda are dreptate, biblia, este cuvantul lui Dumnezeu prin care El adeseori ne intareste, e cea mai frumoasa carte, nu stiu de ce de multe ori o tot aman .

    RăspundețiȘtergere