Bun venit!

Spune-mi pe ce blog esti, ca sa-ti spun cine esti!

joi, 11 februarie 2010

Ilie - omul lui Dumnezeu


Cand ma gandesc la Ilie, ma gandesc la un om "supus acelorasi slabiciuni ca si noi..."(Iacov 5:17), ma gandesc la un om care se bazeaza pe cele mai tari resurse care au existat vreodata: paraul Cherit, hrana adusa de corbi, vasul cu apa, o mica turta (1 Imp 17), nu e asa ca e interesant ca omul acesta slujeste pe Dumnezeu cu adevarat, desi Dumnezeu il trimite sa stea ascuns langa un parau, sa ii aduca cei mai tari ospatari:corbii, carne si paine dimineatza si seara, nu vezi tu fata de om, nu comunici cu nici-un om de pe fata pamantului, vezi tu doar niste pasari care iti aduc mancare, dar ce intelegea Ilie, si m-as bucura sa intelegem fiecare din noi in ziua de azi, ca Dumnezeu are un plan cu fiecare din noi, si avea si cu Ilie un mare plan, cel de a-l trimite la o vaduva in Sarepta, si priviti-l pe Ilie cum se ridica si pleaca...
Ce slujire...
M-am tot gandit cate lipsuri avea Ilie si totusi era credincios Domnului, si dati-mi voie sa va spun ca, desi avem de toate, camari pline, frigidere pline, slujirea noastra lasa mult si foarte mult de dorit, pe cand Ilie un om care vedea paine si carne, seara si dimineatza si apa din parau, era un slujitor credincios.
In viata nu este bine sa faci comparatii, dar de data aceasta eram nevoit!
Priviti un om care vine inspre cetate, caldura mare, mult praf, dar Ilie vine, si vaduva strange lemne pentru foc, si Ilie vazand-o s-a apropiat si a aboradat-o zicandu-i sa aduca apa intr-un vas, si vaduva care era si ea ascultatoare de Dumnezeu (am observat ca nu poti sa fi ascultator de Dumnezeu, daca nu esti ascultator de oamenii Lui), merge sa ii aduca apa, Ilie o cheama din nou zicandu-i sa aduca si o bucata de paine in mana ei.
Si aici intervine Dumnezeu...
v 12:"VIU ESTE DOMNUL, DUMNEZEUL TAU, ca n-am nimic copt, n-am decat un pumn de faina intr-o oala si putin untdelemn, intr-un ulcior. Si iata, string doua bucati de lemne, apoi ma voi intoarce si voi pregati ce am pentru mine si pentru fiul meu, vom manca si vom muri".
v 13:Ilie i-a zis: "Nu te teme, intoarce-te si fa cum ai zis. Numai, pregateste-mi intai mie cu untdelemul si faina aceea o mica turta, si adu-mi-o;pe urma sa faci si pentru tine si pentru fiul tau".
v 14:Caci asa vorbeste Domnul, Dumnezeul lui Israel:"Faina din oala nu va scadea si untdelemnul din ulcior nu se va imputina, pana in ziua cand va da Domnul ploaie pe fata pamantului"".

Vaduva cunostea ca Ilie este
omul lui Dumnezeu, cred ca il astepta pentru a-si indeplini misiunea, precum si noi trebuie sa facem.

Si ca intotdeauna, Dumnezeul nostru care nu se schimba (Evrei 13:8), isi tine promisiunea v 15-16.

Cred ca avem ce invata de la Ilie, un om care in conditii mai putin favorabile, indeplineste misunea, si ma gandesc la noi, desi avem masini pana la refuz, conditii full, tot ce ne trebuie, confort 100%, ne e foarte greu sa facem o misiune, sa vizitam pe un bolnav, etc.
Domnul sa ne ajute sa meditam la Ilie, si sa luam noi hotarari in inima!
Fiti binecuvintati si sanatosi Eutih Hurezan

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu